بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

زمانی که به مهاجرت فکر می‌کنید، اولین سوال و دغدغه مهمی که به ذهن می‌رسد این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و نیازهایی که شما از کشور مقصد دارید، بستگی دارد. اما در یک کلام، براساس منابع مختلف، برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت و مهاجران عبارتند از: پرتغال، بحرین، سوئد، سوئیس، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و امارات متحده عربی. این کشورها مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی، سهولت در اخذ اقامت ارائه می دهند.

تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و اولویت های فردی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است. به همین دلیل اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید، فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند. به طور کلی اهداف مهاجرت را می‌توانیم به سه دسته اصلی تقسیم کنیم: مهاجرت برای کار، مهاجرت برای تحصیل و مهاجرت برای سرمایه‌گذاری. اینجاست که انتخاب کشور مقصد اهمیت پیدا می‌کند.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

کار، یکی از اصلی‌ترین دلیل کسانی است که قصد مهاجرت دارند. به‌طور کلی می‌توان گفت، بهترین کشور برای کار، آن‌جایی است که ترس از اخراج وجود ندارد، دخل و خرج با هم همخوانی دارند، امنیت شغلی بالاست، درآمد دریافتی کفاف تمام هزینه‌ها زندگی را بدهد، دسترسی به مشاغل و بازار کار راحت باشد و رضایت شغلی و اجتماعی بالایی وجود داشته باشد.

یکی از عمده‌ترین دلایلی که مردمان جهان‌ سومی به دنبال بهترین کشورها برای زندگی و صدالبته بهترین کشورها برای کار هستند، همین نداشتن رفاه و درجا زدن باوجود تلاش شبانه‌روزی است. چیزی که با زندگی در کشورهای پیشرفته می‌توان به‌راحتی به آن دست یافت.

هلدینگ مهاجرتی دیاکـــــــو ، مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان را تهیه و لیست بهترین کشورها برای کار را مطابق با آن آماده کرده‌ایم. معیارهای ما از این قرار است:

  • تعادل میان کار و زندگی (Work-life balance)
  • حداقل درآمد (Minimum Wage)
  • امنیت شغلی (Job security)
  • نرخ بیکاری (Unemployment Rate)
  • رضایت از زندگی (Life Satisfaction)
  • نسبت هزینه ملک به درآمد (Property price to income ratio)
  • نزدیکی به ایران و سهولت اخذ ویزا
مطالب مرتبط  ETIAS: سفر به اروپا در سال 2024 تغییر کرد

کشورهای طراز اولی مثل آلمان، کانادا و استرالیا را می‌توان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی کرد. جزئیات مهاجرت کاری به هرکدام از این کشورها را می‌توانید در مطالب پیشنهادی زیر بخوانید:

اطلاعات از شما؛ ارزیابی شرایط مهاجرتتان از ما! ما با کمک باتجربه‌ترین کارشناسان، شرایطتان را ارزیابی دقیق کرده و با توجه به آن، مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت کاری را به شما معرفی می‌کنیم. کافی‌ست فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید که فقط 1 دقیقه وقت می‌گیرد!

از مشاوره تا اقامت

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

زمانی که صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، فرق می‌کند. برای مثال رتبه دانشگاه، کیفیت آموزش در رشته تحصیلی مورد نظرتان و هزینه‌های تحصیل از موضوعات مهم به شمار می‌روند. به طور کلی دانشجویان در سراسر جهان کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، کانادا، استرالیا را به عنوان اولین مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند.

البته این رده‌بندی برای دانشجویان ایرانی کمی متفاوت است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده از دانشجوهای ایرانی در کشورهای خارجی، بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان به شرح زیر است:

  • ایالات متحده آمریکا
  • ترکیه
  • آلمان
  • ایتالیا
  • کانادا

بهترین کشور برای سرمایه گذاری کجاست؟

برای انتخاب کشور جهت سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی مثل حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاری، امنیت کشور مقصد برای سرمایه‌گذاری، تسهیلات ارائه شده، میزان سود سرمایه‌گذاری و شرایط اخذ اقامت از این طریق را بررسی کنید.

بر اساس این فاکتورها می‌توانیم کشورهای کانادا، استرالیا، پرتغال و اتریش را به شما پیشنهاد کنیم. البته لیست کامل این کشورها را به همراه مزایای سرمایه‌گذاری در هر کدام، می‌توانید در مطلب پیشنهادی زیر بخوانید. لازم به ذکر است برخی از کشورها بخصوص کشورهای حوزه کارائیب با ارائه پاسپورت دوم پیشنهادهای متنوع  سرمایه‌گذاری شرایط را برای اقامت و استفاده از مزایای پاسپورت را فراهم می‌کنند. پاسپورت دومینیکا یکی از این گزینه‌ها است که متقاضی پس از دریافت آن می‌تواند بدون ویزا به 145 کشور دنیا سفر کند و از مزایای این پاسپورت برخوردار شود.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان

همان‌گونه که می‌دانید به دلیل تبعیض نژادی و فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌ها در سراسر دنیا، کشورهای پیشرفته از پذیرش مسلمانان امتناع می‌کنند.

مطالب مرتبط   صفر تا صد شروع زندگی جدید شما در فرانسه ۲۰۲۴

همین موضوع باعث شده تا روند مهاجرت مسلمانان به سایر کشورها به‌سختی انجام شود؛ اما بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان کدام است؟ در ادامه فهرستی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان فراهم ‌شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان
کانادااسترالیانیوزلند
فرانسهآلمانیونان
بلغارستانبلژیکمجارستان
سنگاپورروسیهآمریکا
انگلستانمالزیترکیه
اسپانیااماراتعربستان

حال، شاید با خود بگویید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مسلمانان هستند؟ یکی از دلایل مهم این است که برای این کشورها، شخصیت فرد، مهارت و استعداد او در اولویت قرار دارد. به‌عنوان ‌مثال کشور کانادا را می‌توان بهترین کشور برای مسلمان محسوب کرد، چراکه دولت آن به کارآمد بودن مهاجر برای کشورش بیشتر اهمیت می‌دهد تا دین او.

برای کشور هایی چون آلمان، استرالیا، نیوزلند، فرانسه و … نیز همین کارآمدی فرد مهم ‌تر از دین اوست. همین دلیل مهم باعث شده تا کشور های گفته شده جزء بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از لحاظ دینی به شمار بیایند. اما در کشورهای عربی مانند امارات یا عربستان به دلیل یکسان بودن دین، درک متقابل بیشتر است.

البته لازم به ذکر است که برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند و می‌خواهند در کشوری زندگی کنند که از لحاظ دینی برای آن‌ها امنیت وجود داشته باشد، ترکیه، آلمان، سنگاپور، مالزی، کانادا، استرلیا و … می‌توانند گزینه‌های بهتری نسبت به کشورهایی مانند عربستان باشند.

بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده، معیارهای مختلفی تاثیرگذار هستند. در انتخاب مقصد، باید شرایط اعضای خانواده، اهداف و سبک زندگی آن‌ها را در نظر گرفت. چنانچه قصد دارید با خانواده خود به خارج از کشور مهاجرت کنید، مطلب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی را بخوانید تا با کشورهای مختلف و شرایط آن‌ها برای مهاجرت آشنا شوید.

بهترین کشور برای پناهندگی

آخرین راه و صدالبته اشتباه‌ترین روش برای مهاجرت به کشوری دیگر، پناهندگی است. به‌طورکلی، کسانی که از این روش اقدام می‌کنند در خوش‌بینانه حالت، دو راه بیشتر پیش روی آن‌ها نیست: یا باید در کمپ‌ها با افراد دیگر در شرایطی فوق‌العاده نامناسب زندگی کنند تا جواب پناهندگی‌شان برسد و یا باید از آن کشور دیپورت شده و به مکان‌های دیگر منتقل شوند.

مطالب مرتبط  کار دانشجویی در اتریش


هلدینگ مهاجرتی دیاکـــــــو ، پناهندگی را توصیه نمی‌کند و هیچ‌گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌‌دهد.

کشورهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بیشترین پذیرش مهاجران پناهنده را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند. معمولاً این کشورها اجازه ورود مردم سوریه، افغانستان، سومالی و… را به وطن خود را می‌دهند و برای آن‌ها شرایط قابل‌قبول‌تری فراهم می‌کنند.

کمپ‌های تمیزتر، روند پذیرش سریع‌تر، فراهم کردن امکانات گرمایشی و تهیه خوراک ازجمله امکاناتی است که برای پناهندگان آماده می‌شود.

بهترین کشور برای پناهندگی
آمریکاترکیهصربستانبنگلادش
کنیاانگلستانیونانآلمان

لازم به ذکر است، کشور های نام برده بیش‌ترین نرخ پذیرش پناهنده را در دنیا دارند. به عنوان نمونه، کشورهایی چون کنیا و بنگلادش، پناهندگان کشورهای مجاور خود را قبول می‌کنند.

از طرف دیگر، ایرانیان کشورهایی چون ترکیه، یونان و آلمان را برای این روش انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید، هلدینگ مهاجرتی دیاکـــــــو پناهندگی را به هیچ مهاجری توصیه نمی‌کند. توصیه می‌شود برای مهاجرت، به جای پناهندگی، از سایر روش‌های قانونی استفاده کنید. اگر به مهاجرت به اروپا علاقه‌مند هستید، مطلب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را هم مطالعه کنید.

همچنین در مطلب بهترین شهرهای جهان برای مهاجرت، شهرهای مختلف دنیا را از نظرهای مختلف لیست کردیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه منید.

از مشاوره تا اقامت

[bookly-form]

سخن پایانی

تلاش کردیم در این نوشته، به گونه‌ای اطلاعات مفید و مختصر به شما ارائه کنیم که بعد از مطالعه آن به پاسخ سوال “بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان” رسیده باشید. امیدواریم هرچه سریع‌تر مقصد ایده‌آل و مطلوب خودتان را پیدا کنید.

ما هم با مشاوره حرفه‌ای در کنارتان خواهیم بود. ضمناً اگر سوالی داشته باشید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ بدهیم. اگر هنوز هم سوالی در ذهن دارید، برای ارتباط با وکیل مهاجرتی می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر نمایید. مطلب پیشنهادی زیر را هم از دست ندهید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights