ویزای پیوست به همسر آلمان ٢٠٢۴

افرادی که میخواهند برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنند و قصد دارند که خانوادشان را به همراه خود ببرند میتوانند از طریق ویزای همراه یا ویزای الحاق به خانواده آلمان اقدام کنند. همینطور افرادی که با اخذ سایر ویزاهای آلمان مانند ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و … به کشور آلمان مهاجرت کردند این افراد می توانند برای اعضای خانواده خودشان ویزای همراه اخذ کنند.

لازم به ذکر است شما با اخذ ویزای پیوست میتوانید در آلمان مشغول به تحصیل و کار شوید. نکته خوب ویزای الحاق به خانواده آلمان این می باشد که با اخذ این ویزا می توانید مدت زمان بیشتری در آلمان بمانید. حتی با اخذ ویزا همراه میتوانید اقامت دائم آلمان را اخذ کنید.

بهتر است بدانید زمانی که شخص اسپانسر که برای شما دعوتنامه میفرستد باید شرایط مالی خوبی داشته باشد. این افراد باید تمکن مالی خود را به کشور آلمان جهت حمایت از همسر و خانواده ی خود اثبات کند. در ادامه به بررسی کامل تر در مورد ویزای پیوست به همسر و خانواده، شرایط و قوانین اخذ ویزا و … میپردازیم.

شرایط و قوانین اخذ ویزا
بهتر است بدانید که یکی از شرایط مهم جهت اخذ ویزا همراه داشتن شخصی به عنوان اسپانسر در آلمان میباشد. افرادی که در آلمان اقامت دارند میتوانند اسپانسر خانواده، فرزند، همسر خود شود. لازم به ذکر است شخص اسپانسر باید یکی از موارد مانند بلوکارت، مجوز اقامت، ویزای بلند مدت اتحادیه اروپا و یا ویزای اقامت آلمان را داشته باشد.

شرایط و قوانین ویزای همراه نسبت به سایر ویزاهای دیگر راحت تر می باشد. شما جهت اخذ ویزای پیوست آلمان باید دارای پاسپورت معتبر باشید. اگر شما قصد مهاجرت دارید باید جهت ثبت نام در اداره مهاجرت آلمان اقدام کنید.

بهتر است بدانید اگر کشور همسایه شما در اتحادیه اروپا باشد و یا اگر دارای فرزند آلمانی هستید و یا پدر و مادرتان در آلمان اقامت دارند میتوانید از طریق ویزای پیوست به آلمان مهاجرت کنید و جزو شهروندان آلمان به حساب بیایید.

البته این را بدانید که شخصی که اسپانسر شما می باشد باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد. ویزا همراه آلمان یک نوع ویزای بلند مدت به حساب می آید. شما باید در ابتدا تمامی مدارکتان را جمع آوری کنید و سپس جهت مصاحبه برای وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده رزرو کنید. لازم به ذکر است باید هزینه های لازم جهت مصاحبه را پرداخت کنید.

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان
در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان، مجوز اقامت آلمان، بیمه درمانی معتبر، اثبات تمکن مالی، فضای کافی برای اقامت شما جزو مدارک لازم برای دریافت ویزای پیوست به خانواده می باشد.

همچنین برای پیوست به همسر باید فرد اسپانسر، بلو کارت اتحادیه اروپا را داشته باشد، کارآفرین و یا خود اشتغال باشد، درجه محققی در آلمان را داشته باشد و یا اینکه از موقعیت و شرایط بسیار خوبی بهره مند شده باشد.

به طور کلی و بر اساس داده های سایت ec.europa.eu :

فرد اسپانسر :

باید بتواند فضای زندگی کافی را فراهم کند.

اسپانسر باید بیمه خدمات درمانی داشته باشد.

اسپانسر باید وسایل معیشتی کافی برای خود و اعضای خانواده داشته باشد.

حامی باید مدرکی دال بر مهارت های زبان آلمانی خود قبل از صدور ویزا و/یا شرکت موفقیت آمیز در دوره های زبان و گرایش پس از ورود به آلمان در چارچوب دوره ادغام ارائه دهد. (فقط برای گروه های خاص)

همسران و شرکای مدنی معمولاً باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
شرایط ویزای پیوست به همسر آلمان
اگر همسر شما در کشور آلمان اقامت دارد و شما قصد مهاجرت دارید باید هر دوی شما سن بالای 18 سال داشته باشید. علاوه بر سن باید ازدواج شما به صورت قانونی و رسمی ثبت شده باشد. همینطور باید مسلط به زبان آلمانی در سطح A1 باشید.

در صورتی که همسرتان دارای یکی از موارد مانند بلوکارت( کارت آبی)، به عنوان محقق در آلمان، دارای خوداشتغالی باشد دیگر نیاز به شرایط خاص بالا نیست. البته لازم به ذکر است که همسر آلمانی شما باید تمکن مالی جهت رفاه زندگی شما داشته باشد. علاوه بر این مسائل باید مجوز اقامت در آلمان داشته باشد.

کشور آلمان ازدواج با چند نفر را قبول ندارد و این نوع ازدواج ها را به صورت رسمی نمیداند. در این صورت اگر همسر(اسپانسر آلمانی) شما در گذشته ویزای پیوست برای فرد دیگری به عنوان همسر اخذ کرده است و او را به آلمان برده است نمی تواند همسر دیگری را به آلمان ببرد.

جواب ویزای پیوست به همسر آلمان
بعد از تحویل مدارک پیوست به همسر به سفارت آلمان، کار بعدی این است که از سایت سفارت وقت مصاحبه را رزرو کنید. بعد از نوبت مصاحبه باید هزینه ویزا را پرداخت کنید. در مصاحبه از شما سوالاتی در مورد انگیزه و هدف شما از رفتن به آلمان را می پرسند و وضعیت ازدواج و زبان شما را بررسی می کنند. پس از مصاحبه باید منتظر نتیجه و جواب ویزای پیوست به همسر آلمان از سوی سفارت باشید.

معمولاً اگر مدارک تان کامل و بدون نقص باشد، چند هفته زمان می برد تا جواب ویزای پیوست به همسر آلمان آماده شود.

شرایط ویزای پیوست فرزند
زمانی که والدین در کشور آلمان اقامت دارند و در صورتی که فرزند آنها زیر 16 سال باشد میتوانند به راحتی از طریق ویزای پیوست به خانواده خود بپیوندند. اگر سن فرزندانتان بین 16 تا 18 سال باشد زمانی میتوانند به خانواده خود بپیوندند که مسلط به زبان آلمانی در سطح بالا باشند.

اگر والدین دارای بلوکارت(کارت آبی) و یا دارای مجوز اقامت آلمان باشند نیازی نیست که شرایط بالا را داشته باشند. یک موضوع دیگر این می باشد که این افراد می توانند به بعضی دیگر از اعضای خانوادشان مانند خواهر، برادر، خاله، عمه و … در صورتی که در کشور آلمان اقامت دارند از طریق ویزای پیوست اقدام کنند. بهتر است بدانید مهاجرت از این طریق ممکن است زمان بر و سخت تر باشد ولی امکان پذیر است.

شرایط ویزای پیوست بعد از رفتن به آلمان
زمانی که وارد آلمان شدید باید ابتدا در اداره مهاجرت آلمان ثبت نام کنید و اطلاعات خود را ثبت کنید. شما در زمان ثبت نام باید مدارکی مانند پاسپورت، سند ازدواج، گواهی تولد، فیش حقوقی و سایر مدارکی که در ادامه برای شما بیان کردیم را به اداره مهاجرت آلمان تحویل دهید.

لازم به ذکر است اگر شما تمامی شرایط و مراحل را در نظر بگیرید و رعایت کنید علاوه بر اینکه میتوانید به راحتی این ویزا را اخذ کنید میتوانید مجوز کار کردن و اقامت در آلمان را اخذ کنید.

مراحل درخواست ویزا پیوست
جالب است بدانید که نحوه اخذ ویزای همراه مانند سایر ویزاهای آلمان می باشد. شما در ابتدا باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری و آنها را ترجمه کنید. سپس مدارک را باید به اداره مهاجرت آلمان تحویل دهید. شما باید بابت وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده از طریق سایت سفارت وقت رزرو کنید.

بهتر است بدانید که مصاحبه با سفارت آلمان بسیار مهم می باشد و حتما باید در این جلسه حضور داشته باشید. اگر بابت ویزای پیوست فرزندانتان اقدام کرده اید بهتر است بدانید که اگر فرزندانتان به سن قانونی نرسیده باشد میتواند به راحتی ویزای پیوست را اخذ کند.

برای فرزندانی که به سن 18 سال رسیده اند جهت اخذ ویزای پیوست باید حتما مجرد باشند در غیر این صورت ویزای همراه به آنها تعلق نمیگیرد.بهتر است بدانید که اگر اقوام شما مانند خاله، عمه، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ و … در کشور آلمان اقامت داشته باشند میتوانند برای شما دعوتنامه ای ارسال کنند.

شما با اخذ ویزای پیوست میتوانید به آلمان مهاجرت کنید ولی شاید این پروسه مدتی زمان ببرد ولی در انتها میتوانید این نوع ویزا را اخذ کنید.

مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده
شما به طور کلی برای اخذ ویزای پیوست باید یکسری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده را به زبان انگلیسی یا به زبان آلمانی ترجمه کنید. سپس باید این مدارک را به سفارت آلمان تحویل دهید. مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

پاسپورت معتبر
پر کردن فرم درخواست ویزای پیوست آلمان
دو عکس
شناسنامه و کارت ملی
بیمه مسافر
گواهی تمکن مالی( رسید گردش 3 ماه اخیر)
دعوتنامه
اثبات کردن داشتن محل اقامت
داشتن مدرک زبان آلمانی A1
اثبات وضعیت تاهل
مدارک بالا به صورت کلی برای شما بیان شده است. شما برای اخذ ویزای پیوست به همسر باید سند ازدواج، ارائه شناسنامه و کارت ملی، ارائه گواهی جهت اقامت قانونی در آلمان(در صورت نداشتن تابعیت آلمان)، برگه طلاق یا گواهی فوت (در صورت داشتن همسر در گذشته) را به مدارک بالا اضافه کنید.

حال اگر شما برای اخذ ویزای پیوست برای فرزندان میخواهید اقدام کنید باید مدارک زیر را تهیه کنیدو به مدارک بالا اضافه کنید. این مدارک عبارتند از:

شناسنامه فرزندان
اثبات ملیت فرزندان
نامه تاییدیه حق حضانت به والدین
هزینه ویزای پیوست آلمان
یک مسئله که برای مهاجران بسیار مهم است هزینه های مهاجرت می باشد. بهتر است بدانید که شما بابت مصاحبه با سفارت آلمان باید هزینه ای را بپردازید. هزینه ویزای پیوست آلمان برای بزرگسالان 75 یورو و برای کودکان 18 سال 37.5 یورو می باشد. پس از پرداخت این هزینه ها اگر بنا به هر دلیلی پشیمان شدید پولی به شما برگردانده نمی شود.

مدت زمان صرف شده جهت اخذ ویزا
مدت زمانی که برای اخذ ویزای پیوست صرف میشود به شرایط و مدارک شما مانند مهارت در حرفه ی خاصی، داشتن بلوکارت و … بستگی دارد. البته ممکن است انجام مصاحبه و اخذ ویزای پیوست به مدت چند هفته تا چند ماه طول بکشد. لازم به ذکر است اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد ممکن است انجام پروسه شما چند ماه زمان ببرد. اگر تعداد متقاضیان کم باشد نهایتا به مدت چند هفته طول می کشد.

طبق نظر کارشناسان بهترین زمان مناسب برای ثبت درخواست 3 ماه قبل از سفر است. اگر شما به مدت 3 ماه بخواهید در آلمان اقامت داشته باشید مدت زمان صرف شده برای اخذ ویزا بین 2 الی 10 روز میباشد. اگر قصد دارید بیشتر از 3 ماه در آلمان بمانید در نتیجه ویزای شما ویزای بلند مدت به حساب می آید. جهت اخذ ویزای همراه آلمان به مدت زمان بیشتری نیاز دارید.

سخن پایانی مجله مهاجرت
با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که ویزای پیوست برای زمانی است که همسر یا یکی از اعضای خانواده شما در کشور آلمان اقامت داشته باشد و شما میتوانید از طریق این ویزا به آلمان مهاجرت کنید. شخصی اسپانسر در آلمان باید دارای شرایط مالی خوب و اقامت دائم آلمان باشد.

شما با اخذ ویزای پیوست به همسر یا خانواده میتوانید به راحتی در آلمان مشغول به تحصیل و کار شوید. اگر شما قصد مهاجرت از این نوع ویزا را دارید بهتر است که از 3 ماه قبل برای اخذ این ویزا اقدام کنید زیرا اگر ویزای همراه شما بلند مدت باشد ممکن است مدت زمان زیادی برای اخذ آن صرف شود.

شما باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه را به زبان آلمانی یا به زبان انگلیسی ترجمه کنید و به سفارت آلمان تحویل دهید. نکته جالب این ویزا این میباشد که شما با اخذ این ویزا پس از مدتی میتوانید اقامت دائم آلمان را اخذ کنید.

سوالات متداول درباره ویزای پیوست به همسر آلمان
جواب ویزای پیوست به همسر آلمان کی میاد؟
اگر مدارک تان کامل و بدون نقص باشد، چند هفته زمان می برد تا جواب ویزای پیوست به همسر آلمان آماده شود.
مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده‌ چیست؟
پاسپورت، دعوتنامه، عکس، فرم درخواست، مدرک زبان آلمانی
نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران برای پیوست به خانواده چگونه است؟
برای گرفتن وقت سفارت آلمان باید به سایت سفارت آلمان مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط  ویزای کار اروپا 👩‍🔧 [ بهترین کشورها + شرایط دریافت 2024]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights