اخبار : بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

  • سوئد
  • فنلاند
  • نروژ
  • هلند
  • انگلستان
  • کانادا
  • مجارستان

در این مقاله به بررسی و مقایسه بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان از ایران می پردازیم، سعی می شود به تمامی نکاتی که برای مهاجرت تحصیلی لازم است پرداخته شود، اشاره کنیم تا دانشجویان برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی بتوانند اطلاعات لازم را داشته باشند، مواردی که برای ارزیابی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی بررسی می کنیم، عبارتند از:

  • هزینه تحصیل
  • تعداد دانشگاه ها
  • اجازه کار برای دانشجو
  • اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی
  • اجازه کار همراه
  • زبان تحصیل و نمره زبان لازم
  • شانس دریافت ویزا تحصیلی
  • ویزا همراه و فرصت کار همراه
  • و در نهایت اقامت دائم بعد از تحصیل

براساس جدیدترین رتبه بندی شهرهای محبوب برای مهاجرت در سال 2024، در سیستم رتبه بندی QS، ده شهر برتر عبارتند از:

10. بوستون- آمریکا: بوستون با داشتن امتیاز 92.3، فرصت پیشرفت در محیطی دانشگاهی و در قلب آمریکا را پیشنهاد می دهد.

9. زوریخ- سوئیس: شهر زوریخ با کسب امتیاز 95، 9امین شهر برتر دانشجویی در سال 2024 است.

8. برلین- آلمان: برلین نیز با داشتن امتیاز 95، یک قطب تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی است و لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که تحصیل در آلمان رایگان است.

7. سیدنی- استرالیا: سیدنی با امتیاز 96.2، ترکیبی از بهترین شرایط آموزشی و زندگی در شهری بندی را به شما پیشکش می کند.

6. پاریس- فرانسه: شهر پاریس با داشتن دانشگاه های مطرح و میراث هنری همیشه جز محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی بوده است و امتیاز 96.3 گرفته است.

5. مونیخ -آلمان: مونیخ یکی از بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال آموزشی با بهترین کیفیت هستند، امیتاز این شهر برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024، 97.1 است.

4. ملبورن- استرالیا: ملبرون با داشتن جامعه دانشجویان بین المللی و سطح زندگی بالا، بسیار مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار گرفته است و امیاز آن 97.3 هست.

3. سئول- کره جنوبی: قرار گرفتن این کشور آسیایی کمی عجیب است، اما امتیاز 97.6 نشان میدهد، که پایتخت کره جنوبی شرایط بسیار عالی برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

2. توکیو- ژاپن: دومین شهر در لیست بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی، یک شهر آسیایی با امتیاز 98 است، که در ترکیبی از سنت و مدرنیته را به دانشجویان پیشنهاد می دهد.

1. لندن- انگلستان: لندن با امتیاز فوق العاده 100، در صدر لیست QS برای سال 2024 قرار گرفته است، فرصت تحصیل و آموزش در بالاترین سطح جهانی را برای شما فراهم می کند.

انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی بسیار دشوار است و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، در این مقاله برآن شدیم تا با نگاهی اجمالی به پرطرفدارین کشورها در اسکاندیناوی، اروپا و آمریکای شمالی بپردازیم تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط ویزا، هزینه، زبان تحصیل، اجازه کار و اخذ اقامت دائم بهترین تصمیم را بگیرید

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

ما در این مقاله به مقایسه کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ، هلند، کانادا و انگلستان برای مهاجرت تحصیلی می پردازیم.

مطالب مرتبط  تماس با ما

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی – سوئد

سوئد یکی از مقاصد مجبوب برای مهاجرت تحصیلی در میان ایرانیان است، یکی از دلایل محبوبیت سوئد به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، صدور ویزای همزمان برای همراهان دانشجو (همسر و فرزندان زیر 18 سال) است، باتوجه به این موضوع ویزا به صورت همزمان به یک خانواده داده می شود و لازم نیست همراهان برای دریافت ویزای الحاقی در صف انتظار بمانند، سوئد به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، تحصیل رایگان برای فرزندان دانشجو را در نظر گرفته است و همسر دانشجو نیز اجازه کار به صورت نامحدود در این کشور را دارد و حتی می تواند به صورت رایگان، زبان سوئدی را بیاموزد، از دیگر ویژگی های مثبت سوئد برای مهاجرت تحصیلی می توان به امکان تحصیل در دوره زبان انگلیسی، دوره زبان سوئدی که ویژه کادر درمان است نام برد، دانشجویان ایرانی بعد از اتمام تحصیل در کشور سوئد می توانند ویزا کاری این کشور را درخواست دهند و با 5 سال پرداخت مالیات و کار در این کشور واجد شرایط اخذ اقامت دائم سوئد می شوند.

از معایب مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد، می توان به شرایط اقلیمی و آب و هوای این کشور اشاره کرد، که البته در بخش جنوبی سوئد شرایط به مراتب بهتر است و اگر از دانشگاه های جنوبی این کشور پذیرش بگیرید، نگرانی کمتری برای این مورد دارید.

دومین موضوع این است که دانشجویان برای کار در سوئد، بهتر است به زبان سوئدی آشنایی داشته باشند، هرچند 90درصد از سوئدی ها با زبان انگلیسی آشنایی دارند، اما زبان اصلی این کشور سوئدی است و دانشجویان و همراهان وی با داشتن دانش زبان سوئدی خیلی راحت تر می توانند کار پیدا کنند.

ویژگیشرایطویژگیشرایط
تعداد دانشگاه ها39تحصیل به زبان انگلیسیبله
تحصیل در مقطع کارشناسیبه زبان انگلیسی و سوئدی امکان پذیر استهزینه تحصیل کارشناسیهر ترم از 4341.93 یورو تا 6078.70 یورو
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدبه زبان انگلیسی و سوئدی امکان پذیرش
تعداد رشته ها به زبان انگلیسی بیشتر از کارشناسی
هزینه تحصیل ارشدهر ترم از 4341.93 یورو تا 6078.70 یورو
تحصیل دکتریبه زبان انگلیسی و سوئد
ارائه مقاله بین المللی الزامی است
هزینه تحصیل دکترارایگان
اجازه کار همزمان با تحصیلبه صورت نامحدود تا 40 ساعت در هفتهاجازه کار بعد از فارغ التحصیلی3 تا 6 ماه
با پیدا کردن کار، تبدیل به ویزا کاری سوئد
شرایط اخذ ویزا تحصیلیدانشجویان ایرانی شانس بالایی دارندشرایط ویزا همراه -الحاقیبه صورت همزمان داده می شود
شروع ترمآگوست و ژانویه
دانشگاه ها در سوئد دوبار در سال پذیرش دارند
تمکن مالی دانشجو13 هزار یورو

فنلاند از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

دومین کشور اسکاندیناوی که می تواند به عنوان یکی از انتخاب ها برای مهاجرت تحصیلی باشد، کشور فنلاند است. برای تحصیل در تمامی مقاطع می توان برای مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند مهاجرت کرد، از مزایای تحصیل در فنلاند می توان به مهاجرت همزمان همسر و فرزندان زیر 18 سال اشاره کرد.

مطالب مرتبط  مهاجرت به اسلواکی : ثبت شرکت ١٠٢۴

یکی دیگر از بهترین مزایای تحصیل در فنلاند می توان به درنظر گرفتن مدت زمان تحصیل برای اخذ اقامت اشاره کرد، بدین معنا که برای تحصیل ارشد که دو سال است، دانشجویان باید پیدا کردن کار بعد از تحصیل و دوسال کار واجد شرایط اقامت دائم فنلاند می شوند. یکی دیگر از ویژگی های  فنلاند به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، تحصیل رایگان دوره دکتری و در نظر گرفتن این مقطع به عنوان موقعیت شغلی است که دانشجو حقوق نیز دریافت می کند. امکان تحصیل در تمامی دوره ها در فنلاند به زبان انگلیسی هست اما داشتن دانش زبان فنلاندی بعد از ورود به فنلاند می تواند به دانشجویان برای زندگی در فنلاند کمک کند.

دانشجویان برای تحصیل مقطع کارشناسی در برخی از دانشگاه های فنلاند لازم است در آزمون SAT شرکت کنند، که این موضوع را می توان به عنوان یکی از معایب تحصیل در این کشور نام برد.

ویژگیشرایطویژگیشرایط
تعداد دانشگاه ها35تحصیل به زبان انگلیسیبله
تحصیل در مقطع کارشناسیاز ایران امکان پذیر است
در صورت لزوم شرکت در آزمون SAT برای رشته های مدیریت
هزینه تحصیل کارشناسی6 تا 12 هزار یورو در سال
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدامکان پذیر استهزینه تحصیل ارشد8 تا 15 هزار یورو
تحصیل دکتریامکان پذیر استهزینه تحصیل دکترارایگان
اجازه کار همزمان با تحصیلتا 30 ساعتاجازه کار بعد از فارغ التحصیلی2 سال
شرایط اخذ ویزا تحصیلیبالای 90 درصدشرایط ویزا همراه -الحاقیدارد
شروع ترمآگوست و ژانویه
در سال دوبار پذیرش دارد
تمکن مالی دانشجو6720 یورو

نروژ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

تا سال 2022 دانشجویان ایرانی می توانستند در نروژ در مقطع ارشد به صورت رایگان تحصیل کنند، اما براساس قانون جدید کشور نروژ، امکان تحصیل رایگان در نروژ برای دانشجویان بین المللی نیست و دانشجویان باید هزینه تحصیل را پرداخت نمایند، حتی با در نظر گرفتن این موضوع نمی توان نروژ را جز بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در نظر نگرفت، این کشور با امکان ویزای الحاقی همزمان، فرصت کار برای دانشجو و همراهان و جامعه ای بسیار تحصیل کرده که 90 درصد آنها به زبان انگلیسی آشنا هستند، حتی اقامت دائم را به دانشجویان پیشنهاد می دهد. کشور نروژ با داشتن میدان های نفتی، یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هست که می خواهند در رشته های مرتبط به صنایع نفت تحصیل کنند، این افراد حتی می توانند در نروژ به زبان انگلیسی کار پیدا کنند و در کمترین زمان ممکن اقامت دائم نروژ را به دست بیاورند. مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ در رشته های مهندس یکی از بهترین انتخاب ها است.

مطالب مرتبط  خدمات مجزا - هلدینگ مهاجرتی دیاکو
ویژگیشرایطویژگیشرایط
تعداد دانشگاه ها22تحصیل به زبان انگلیسیبله
تحصیل در مقطع کارشناسیامکان پذیر نیستهزینه تحصیل کارشناسی_
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدانگلیسی، نروژیهزینه تحصیل ارشد15 هزار یورو در سال
تحصیل دکتریانگلیسیهزینه تحصیل دکترارایگان
به صورت موقعیت شغلی است
اجازه کار همزمان با تحصیل20 ساعتاجازه کار بعد از فارغ التحصیلی1 سال
شرایط اخذ ویزا تحصیلیبالای 90درصدشرایط ویزا همراه -الحاقیدارد
شروع ترمسپتامبرتمکن مالی دانشجو13هزار یورو

هلند با ویزا تضمینی برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کشور هلند، بسیار مورد توجه دانشجویان از ایران است که دلایل بسیار زیادی دارد، که در این بخش به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم، دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در هلند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، تحصیل در هلند محدودیت سنی سخت گیرانه ندارد و دانشجویان تا سن 45 سالگی شانس تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را دارند.

ویزای تحصیلی هلند تضمینی است، بله این یک واقعیت است، برخلاف سایر کشورها، ویزای تحصیلی امکان ریجکتی زیر یک درصد دارد و دانشگاهی که به دانشجویان ایرانی پذیرش میدهد، برای اخذ ویزا تحصیلی اقدام می کند، بنابراین دانشگاه ارتباط اولیه با اداره مهاجرت را برقرار می کند.

در آخرین آپدیت سایت اداره مهاجرت هلند، این امکان به وجود آمده است که برای ویزا همراه -الحاقی می توان به صورت همزمان درخواست داد، هرچند ورود دانشجو و همراهانش به صورت همزمان نمی باشد، اما فرآیند درخواست در مقایسه با گذشته بسیار آسان تر شده است و این فرصت خوبی برای دانشجویان متاهل است که برای مهاجرت تحصیلی به کشور هلند اقدام نمایند.

ویژگیشرایطویژگیشرایط
تعداد دانشگاه ها70تحصیل به زبان انگلیسیبله
تحصیل در مقطع کارشناسیدر دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسیهزینه تحصیل کارشناسی10 تا 32 هزار یور در سال
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشددر اکثر رشته ها به زبان انگلیسی امکان پذیر استهزینه تحصیل ارشد9 تا 25 هزار یور در سال
تحصیل دکتریبه زبان انگلیسیهزینه تحصیل دکتراباتوجع به نوع پذیرش شامل هزینه می شود
اجازه کار همزمان با تحصیل16اجازه کار بعد از فارغ التحصیلییکسال
شرایط اخذ ویزا تحصیلی99درصدشرایط ویزا همراه -الحاقیاقدام به صورت همزمان
ورود با تاخیر
شروع ترمبه طور معمول سپتامبر و ژانویه
هباتوجه به دانشگا
تمکن مالی دانشجو12هزار یورو

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در آمریکای شمالی

کانادا یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است، این کشور هم محبوب و هم از بهترین کشورها هست، مزایای تحصیل در کانادا بیشمار است در اینجا به تعدادی از ویژگی های کانادا برای مهاجرت تحصیلی اشاره می کنیم:

تحصیل رایگان فرزندان در کانادا با داشتن ویزای همراه-الحاقی بسیار حائز اهمیت است، همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو می توانند همزمان با دانشجو به کانادا سفر کنند. اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا براساس مدت زمان دوره تحصیلی در کانادا است و می تواند تا سه سال باشد، دانشجویان در دوره ارشد با دو سال تحصیل و سه سال اجازه کار واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا به همراه خانواده شان می شوند.

از معایب مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا می توان به فاصله این کشور از ایران اشاره کرد و یا هزینه بالای زندگی در شهرهایی مانند ونکوور که آب و هوای مساعدی دارد.

ویژگیشرایطویژگیشرایط
تعداد دانشگاه ها98تحصیل به زبان انگلیسیبله
تحصیل در مقطع کارشناسیدر تمامی برنامه ها به زبان انگلیسیهزینه تحصیل کارشناسیاز 15 هزار دلار کانادا
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدامکان پذیر استهزینه تحصیل ارشداز 17 هزار دلار کانادا
تحصیل دکتریامکان پذیر استهزینه تحصیل دکتراباتوجه به شرایط پذیرش
اجازه کار همزمان با تحصیل20اجازه کار بعد از فارغ التحصیلیباوتجه به مدت زمان تحصیل
تا سه سال
شرایط اخذ ویزا تحصیلی75 درصدشرایط ویزا همراه -الحاقیدارد
شروع ترمسپتامبر و زانویه
برخی از دانشگاه ها ورودی ماه آپریل/جون نیز دارند
تمکن مالی دانشجودر استان کبک 13,134 دلار کانادا
در سایر استان های کانادا 10 هزار دلار کانادا

انگلستان بهترین کشور برای مهاجرت

همانطور که در ابتدا مقاله دیدید، لندن با امتیاز 100، به عنوان بهترین شهر برای مهاجرت تحصیلی انتخاب شده است و همین مورد می تواند نشان دهد که بدون شک تحصیل در انگلستان، دروازه ای برای داشتن زندگی و فرصت های فوق العاده است. دانشگاه های انگلستان برای اکثر دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی کمک هزینه و تخفیف شهریه در نظر می گیرند که هزینه تحصیل دانشجویان کمتر شود، مدت زمان تحصیل ارشد در انگلستان فقط یکسال است و متقاضیان به راحتی می توانند رشته ی تحصیلی خود را تغییر دهند، رشته های گروه مدیریت در حال حاضر در گروه رشته های پرطرفدار برای تحصیل در انگلستان هستند.

در حال حاضر ویزای همراه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داده نمی شود و این مورد را می توان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف برای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان نام برد.

ویژگیشرایطویژگیشرایط
تعداد دانشگاه ها164تحصیل به زبان انگلیسیبله
تحصیل در مقطع کارشناسینیاز به شرکت در دوره های پیش نیاز foundation یا A-levelهزینه تحصیل کارشناسیاز 25 هزار پوند
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدامکان پذیر استهزینه تحصیل ارشداز 13هزار پوند
تحصیل دکتریامکان پذیر استهزینه تحصیل دکترابسته به نوع پذیرش و دانشگاه
اجازه کار همزمان با تحصیل20 ساعتاجازه کار بعد از فارغ التحصیلیبراساس مقطع تحصیلی
برای ارشد دوسال است
شرایط اخذ ویزا تحصیلی90درصدشرایط ویزا همراه -الحاقیفقط برای دکترا امکان پذیر است
شروع ترمسپتامبر و ژانویهتمکن مالی دانشجوبرای 9 ماه تحصیل در شهر لندن 12,006 پوند
برای 9 ماه تحصیل در خارج از لندن 9,207 پوند

جمع بندی انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 

انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی بسیار دشوار است و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، در این مقاله برآن شدیم تا با نگاهی اجمالی به پرطرفدارترین کشورها در اسکاندیناوی، اروپا و آمریکای شمالی بپردازیم تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط ویزا، هزینه، زبان تحصیل، اجازه کار و اخذ اقامت دائم بهترین تصمیم را بگیرید. اگر برای مهاجرت تحصیلی به همراه خانواده می خواهید اقدام نمایید، توصیه ما این است که انگلستان را از لیست انتخاب هایتان حذف کنید و به نروژ یا فنلاند توجه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights