اخبار : پارلمان مجارستان قانون جدید مهاجرت را برای سال 2024 تصویب کرد!

پارلمان مجارستان اعلام کرد که از اول ژانویه 2024، قانون جدید مهاجرتی اجرا خواهد شد. مجارستان با هدف تشدید مقررات، در حال اعمال تغییرات در قوانین مهاجرتی فعلی خود است. این تغییرات بر اتباع خارجی که قصد ورود به مجارستان با مجوز کار را دارند و همچنین پردازش درخواست‌های فعلی تاثیر خواهد گذاشت.
براساس تغییرات اعمال شده، اتباع کشورهای ثالث به 2 دسته کارگر با صلاحیت بالا و کارگران مهمان تقسیم می‌شوند. افرادی که دارای تحصیلات عالی هستند، به‌عنوان کارگران با صلاحیت بالا معرفی می‌شوند، در حالی که افراد بدون این مدرک به‌عنوان کارگران مهمان در طبقه‌بندی جدید قرار می‌گیرند.

  • مجوز کارگران ماهر: این مجوز به افراد ماهر واجد شرایط اجازه می‌دهد تا حداکثر 3 سال در مجارستان اقامت داشته باشند. همچنین این مجوز فرصت تمدید چند باره را نیز فراهم می‌کند و امکان الحاق خانواده را بوجود می‌آورد.
  • مجوز کارگران مهمان: تعداد کارگران مهمان مجاز، با تعداد موقعیت‌های شغلی خالی در مجارستان مطابقت خواهد داشت و اقامت افراد در این کشور برای مدت محدودی خواهد بود. کارگران مهمان، واجد شرایط درخواست اقامت دائم نخواهند بود و نمی‌توانند از اعضای خانواده حمایت کنند. ضمنا شرکتی که از مهاجران حمایت می‌کند، باید آزمونی را در راستای ورود به بازار کار مجارستان طراحی / برگزار کند.

تصمیمات جدید مقامات مجارستان برای تغییرات در قوانین مهاجرتی

مقامات مجارستان برنامه زیر را برای اجرای تغییرات اعلام کرده‌اند:

  • از 1 ژانویه 2024 تا 29 فوریه 2024، پردازش درخواست‌های مهاجرت متوقف خواهد شد و هیچ درخواست جدیدی برای مجوز کاری پذیرفته نخواهد شد. پردازش درخواست‌های ارسال شده پیش از این تاریخ، پس از اتمام دوره تعلیق (29 فوریه 2024) انجام خواهد شد. همچنین، احتمالا ثبت گواهی‌نامه‌ها برای شهروندان اتحادیه اروپا نیز تعلیق شود، اما این موضوع هنوز تایید نشده است و باید منتظر تصمیمات رسمی مقامات مجارستان باشیم.
  • درخواست‌های مجوز کاری که پیش از 1 ژانویه 2024 ارسال شده‌اند، طبق مقررات قبلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در صورتی که درخواست‌ها به‌صورت الکترونیکی و تا قبل از 31 دسامبر 2023 به‌طور کامل پرداخت شده باشند، ارسال‌شده تلقی خواهند شد.
  • مجوزهای اقامتی که در این مدت منقضی می‌شوند به‌طور خودکار تا 30 آوریل 2024 تمدید خواهند شد.
  • از تاریخ 1 مارس 2024، امکان ارسال درخواست‌های جدید مهیا خواهد شد.
مطالب مرتبط  افتتاح حساب بانکی در یونان (2024)

این تعلیق همچنین برای هر گونه مجوز اقامت جدید، کارت‌های اقامت و کارت‌های ثبت‌ اتحادیه اروپا (EU) اعمال خواهد شد. تنها درخواست‌هایی که منافع ملی دارند و دولت مقرر کرده باشد که این درخواست‌ها ضروری هستند، قابل قبول خواهند بود. به‌عبارت دیگر، تصمیم به پذیرش درخواست‌ها توسط دولت به وجود می‌آید و مرتبط با مصلحت یا نیازهای منافع ملی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights