اخبار : کارت شانس مارس 2024 اجرا خواهد شد

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت کشور آلمان قانون جدید مهاجرت کاری به آلمان تحت عنوان کارت شانس مارس 2024 (اسفند 1402) اجرا خواهد شد. کارت شانس برنامه جدید مهاجرتی کشور آلمان است که فرصت لازم برای جذب نیروی کار را بر اساس یک سیستم امتیازبندی و بدون داشتن پیشنهاد کاری از کشور آلمان فراهم میسازد. قانون کارت شانس در 23 جون 2023 به تصویب مجلس آلمان رسید و سیاست های جدیدی را برای جذب نیروی کار مهاجر به همراه خانواده اعلام کرد. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی در رابطه با روند اجرای این قانون در مارس 2024 ارائه دهیم پس لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید و چنانچه سوالی دارید در پایان این مطلب و در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

اجرای قانون کارت شانس مارس 2024

همان طور که قبل تر اشاره کردیم قانون کارت شانس توسط مجلس نمایندگان آلمان (بوندستاگ) در ماه جون به تصویب رسید و حال بر اساس اعلام دولت قرار است برنامه مهاجرتی کارت شانس مارس 2024 اجرایی شود. این برنامه مهاجرتی بر اساس یک سیستم امتیازبندی امکان مهاجرت افراد را بر مبنای مدرک تحصیلی، سوابق کاری، سطح زبان آلمانی، سن مشخص میکند. افرادی که موفق به اخذ حداقل امتیاز لازم در این سیستم شوند میتوانند گواهی کارت شانس خود را دریافت کرده و با ارائه مدارک لازم به سفارت آلمان، ویزای خود را دریافت کنند. بر اساس تصویب قانون در جون 2023، کارت شانس نه تنها فرصت مهاجرت برای شخص متقاضی بلکه فرصت مهاجرت برای خانواده و پدر و مادر متقاضی اصلی و پدر و مادر همسر متقاضی اصلی (در صورت متاهل بودن) را فراهم میکند. این یعنی اینکه فردی که موفق به اخذ گواهی کارت شانس آلمان شود میتواند در صورت تمایل افراد زیر را پیوست به خود داشته باشد:

  • همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • پدر و مادر متقاضی اصلی کارت شانس
  • پدر و مادر همسر متقاضی اصلی (برای افراد متاهل)
مطالب مرتبط  بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان
[bookly-form]

حذف شرط داشتن محل سکونت در آلمان

سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرد که با اجرایی شدن قانون کارت شانس در مارس 2024، قوانین در رابطه با مهاجرت نیروی متخصص به کشور آلمان تسهیل خواهد شد. وی اشاره کرد یکی از شروطی که با اجرای این برنامه مهاجرتی برداشته خواهد شد، شرط داشتن محل سکونت، جهت درخواست پیوست برای این برنامه مهاجرتی خواهد بود. قانونی که در حال حاضر در حال اجراست به این صورت است که متقاضی اصلی برای ارائه درخواست پیوست باید مدارکی دال بر داشتن محل سکونت مناسب در آلمان ارائه دهد. با اجرای قانون جدید مهاجرت کاری از ماه مارس 2024 این شرط حذف خواهد شد و متقاضی تنها نیاز به ارائه تمکن مالی لازم برای خود و خانواده خویش در آلمان را خواهد داشت. میزان تمکن مالی برای این برنامه مهاجرتی همچنان اعلام نشده است.

سخنگوی وزیر کشور آلمان: با اجرایی شدن برنامه مهاجرتی کارت شانس در مارس 2024، آلمان دارای یکی از پیشرفته‌ترین قوانین مهاجرتی دنیا خواهد شد.

مزیت کار پاره وقت در قانون کارت شانس از مارس 2024

مزیت کار پاره وقت در قانون کارت شانس این است که فرد متقاضی پس از مهاجرت به آلمان از طریق برنامه مهاجرتی کارت شانس از مارس 2024 به بعد حق دارد تا زمان یافتن موقعیت شغلی مناسب که متناسب با شرایط و مهارت هایش باشد به کار پاره وقت در هفته بپردازد و از این طریق بتواند درآمد داشته باشد و بخشی از هزینه های زندگی خود در آلمان را از این مسیر تامین کند. این برنامه مهاجرتی میتواند فرصت بسیار مناسبی را در اختیار علاقه‌مندان مهاجرت کاری به آلمان قرار دهد. اگر تمایل به کسب اطلاعات تخصصی و آماده سازی مدارک خود برای مهاجرت به آلمان از طریق این مسیر را داشته باشید میتوانید با کلیک بر روی گزینه رزرو وقت مشاوره، اقدام نمایید.

مطالب مرتبط  اخبار : پارلمان مجارستان قانون جدید مهاجرت را برای سال 2024 تصویب کرد!

چگونه باید درخواست دهیم؟

چگونگی ثبت درخواست برای دریافت کارت شانس جهت مهاجرت کاری به آلمان با تصویب قانون کارت شانس به زودی اعلام شده و در مارس 2024 اجرا خواهد شد. شما باید مدارک خود را به صورت آنلاین در سایتی که توسط دولت آلمان اعلام میشود، بارگزاری کنید. شما باید مدارک تحصیلی و اسناد شغلی خود را به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید و همراه با مدرک زبان آلمانی و شانسایی خود (پاسپورت) بارگزاری نمایید. باید مدارکی دال بر تمکن مالی برای زندگی در مدت زمان موقت در آلمان ارائه دهید. متقاضیانی که با ارائه مدارک، موفق به اخذ حداقل امتیاز لازم شوند، میتوانند کارت شانس برای مهاجرت به آلمان دریافت کرده و با ارائه آن به سفارت آلمان، ویزای خود را جهت مهاجرت کاری به آلمان در مدت زمان موقت دریافت کنند. بدیهی است پس از اخذ موقعیت شغلی در آلمان و ارائه مدارک آن به اداره مهاجرت در آلمان، میتوانید اقامت کاری خود را دریافت کرده و پس از 3 سال زندگی در آلمان، جهت شهروندی آلمان اقدام نمایید. قطعا یکی از موارد لازم برای یافتن کار و عقد قرارداد کاری در آلمان، تسلط به زبان آلمانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights