مهاجرت به مجارستان :خرید ملک

گلدن ویزا مجارستان ٢٠٢۴(هزینه و شرایط)

اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، راحت‌ترین راه برای ورود سرمایه‌گذاران به کشورهای منطقه شنگن محسوب می‌شود. در جدیدترین تغییراتی که دولت مجارستان برای متقاضیان اخذ اقامت مجارستان در نظر گرفته است، سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید ملک مسکونی در مجارستان به ارزش حداقل ۱۵۵,۰۰۰ یورو، اقامت ۵ساله مجارستان را دریافت کنند که قابل تمدید است! با توجه به اینکه، کشورهای اروپایی تغییرات زیادی در برنامه ویزای طلایی خود ایجاد کرده‌اند و بسیاری از این برنامه‌ها دیگر در دسترس ایرانی‌ها نیستند، برنامه اقامت مجارستان از طریق خرید ملک می‌تواند یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به اروپا باشد.

خوشبختانه همه ملیت‌ها می‌توانند برای اقامت مجارستان درخواست دهند و محدودیتی برای ایرانیان در نظر گرفته نشده است.

با این حال، شاید مدارک متفاوتی برای هر ملیت نیاز باشد که در طول مسیر درخواست اقامت مجارستان، کارشناسان ما در هلدینگ مهاجرتی دیاکو شما را در جریان آخرین تغییرات می‌گذارند. از آنجایی که هنوز بسیاری از سرمایه‌گذاران از برنامه جدید اقامت مجارستان خبر ندارند.

اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری

مجارستان یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که پایتخت زیبای آن، بوداپست، جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد.از طرف دیگر، در حال حاضر متقاضیان زیادی به دنبال راهی سریع و آسان برای اخذ اقامت یکی از کشورهای اروپا می‌گردند. به این دلایل، سرمایه‌گذاری در مجارستان از طریق خرید ملک مسکونی با هزینه‌ای مناسب‌تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید در مدت خیلی کوتاه اقامت مجارستان را به‌دست آورید و آزادانه به کشورهای منطقه شنگن رفت و آمد کنید.

شرایط ملک مورد تایید دولت مجارستان

ملک خریداری شده باید مسکونی باشد. یعنی شما نمی‌توانید از زمین یا مغازه برای اخذ اقامت مجارستان استفاده کنید. علاوه بر این، متراژ خانه نباید از یک حداقلی کمتر باشد و باید به اندازه‌ای باشد که متقاضی اصلی به همراه خانواده بتوانند در آن زندگی کنند. حداقل متراژ مورد نیاز اتاق خواب و اتاق نشیمن به ازای هر نفر ۶ متر مربع است. به عبارت دیگر، فضای آشپزخانه، راهرو یا حمام در متراژ مورد نیاز محاسبه نمی‌شود. در نهایت، ملک نباید مستاجر داشته باشد و متقاضی اجازه ندارد که ملک خریداری شده را اجاره دهد.

شرایط ملک مورد تایید دولت مجارستان

نوع ملکمسکونی
حداقل متراژ ملکبه ازای هر نفر ۶ متر مربع (جمع متراژ اتاق خواب و نشیمن)
امکان اجارهندارد

جدول. شرایط ملک مورد تایید دولت مجارستان

مزایای اخذ اقامت مجارستان

ویژگی‌ها و مزیت‌های یک برنامه مهمترین عاملی است که متقاضیان را ترغیب می‌کند که در آن شرکت کنند. پس قبل از اینکه بخواهیم درباره هزینه‌ها و شرایط اخذ اقامت مجارستان صحبت کنیم، بیایید نگاهی به مزایای آن داشته باشیم:

  • امکان اخذ اقامت برای تمام اعضای خانواده
  • پروسه زمانی کوتاه برای اخذ اقامت اروپا
  • سفر بدون ویزا در منطقه شنگن
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس دولتی رایگان
  • هزینه کمتر زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی ارزان قیمت
  • حمل و نقل عمومی درجه یک

شرایط اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

متقاضیان اخذ اقامت مجارستان باید واجد شرایط زیر باشند:

سن متقاضی۱۸ سال به بالا
تجربه کاری یا ارائه مدرک تحصیلینیازی نیست
تمکن مالیاثبات توانایی مالی متقاضی اصلی
سوء پیشینهاثبات عدم سوء پیشینه متقاضی اصلی
زبان مجارستانینیازی نیست
آزمایش پزشکینیازی نیست

جدول. شرایط اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

هزینه اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

هزینه مقرون به صرفه اخذ اقامت مجارستان برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده مهمترین مزیت برنامه اقامت مجارستان است. شاید در نگاه اول شما فکر کنید که باید هزینه زیادی برای این برنامه پرداخت کنید، اما فراموش نکنید که شما در یکی از مهمترین کشورهای جهان از نظر گردشگری صاحب خانه شده‌اید و بهترین سرمایه‌گذاری را برای آینده خود و فرزندانتان انجام داده‌اید. علاوه بر این، هزینه این برنامه یکی از ارزان‌ترین مسیرهای اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک است.

هزینه خرید خانه مسکونی۱۵۵,۰۰۰ یورو
هزینه اپلیکیشن فی متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال۶۰,۰۰۰ یورو
هزینه اپلیکیشن فی هر فرزند وابسته بالای ۱۸ سال۱۰,۰۰۰ یورو
تمکن مالی برای متقاضی اصلی۲۷,۰۰۰ یورو
تمکن مالی برای افراد تحت تکفل متقاضی اصلی۱۶,۰۰۰ یورو

جدول. هزینه اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

مدت زمان اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

سرمایه‌گذاران تنها با خرید یک خانه ۱۵۵,۰۰۰ یورویی می‌توانند اقامت ۵ساله مجارستان را به‌دست آورند که قابل تمدید است. با این حال، پروسه زمانی کوتاه اخذ اقامت مجارستان نیز یکی دیگر از مزایایی است که باید به آن توجه بیشتری کرد. اخذ اقامت مجارستان یک فرایند دو مرحله‌ای است که شامل اخذ ویزای بلند مدت (نوع D) و سپس اخذ اقامت مجارستان می‌شود. حتی افرادی که در ویزای توریستی شنگن نوع C رد شده باشند نیز می‌توانند برای ویزای بلند مدت و اقامت مجارستان درخواست دهند. حدود ۲ ماه طول می‌کشد که مجوز اقامت مجارستان را دریافت کنید.

بیشترین سوالات درباره برنامه اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک

بخش اول: موارد قانونی

در این بخش به موارد قانونی برنامه اخذ اقامت مجارستان و وظایف شرکت کنکاش می‌پردازیم.

۱ – ۱ آیا شرکت کنکاش نماینده رسمی دولت مجارستان است؟

در جدیدترین به‌روزرسانی برنامه اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک اعلام شده است که دولت مجارستان این برنامه را از طریق ایجنت‌های رسمی پیش نمی‌برد. با این حال، شرکت کنکاش در حوزه اخذ اقامت مجارستان فعالیت داشته و تمام مراحل اداری این برنامه می‌تواند زیر نظر کارشناسان مجرب کنکاش انجام شود.

۱ – ۲ آیا تغییر در قوانین برنامه اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک شامل حال سرمایه‌گذارانی که پرونده آنها در جریان است می‌شود؟

هر تغییر جدیدی در قوانین که شامل حال شهروندان کشورهای ثالث شود، فقط بر متقاضیان جدید تاثیر می‌گذارد و بر روند اخذ اقامت متقاضیان قدیمی هیچ تاثیری ندارد.

مطالب مرتبط  اقامت گلدن ویزا ( خرید ملک ) فرانسه 2024

۱ – ۳ آیا اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک فقط توسط شرکت کنکاش انجام می‌شود؟

برنامه اقامت مجارستان منحصر به شرکت خاصی نیست و شرکت کنکاش انحصاری از نظر قانونی برای این برنامه ندارد. با این حال، در حال حاضر تنها شرکتی که در ایران این برنامه را اجرا می‌کند، شرکت کنکاش است.

بخش دوم: شرایط و الزامات 

در این بخش سوالات مربوط به شرایط و الزامات اخذ اقامت مجارستان پاسخ داده می‌شود. 

۲ – ۱ شرایط درخواست برای اخذ اقامت مجارستان چیست؟

شرایط درخواست اجازه اقامت مجارستان به صورت زیر است:

  • بررسی‌های لازم و تایید پیشینه متقاضی اصلی در مراحل مختلف با موفقیت انجام شود.
  • حداقل ۲۷,۰۰۰ یورو برای اثبات تمکن متقاضی اصلی و حداقل ۱۶,۰۰۰ یورو برای اثبات تمکن مالی افراد تخت تکفل متقاضی اصلی نیاز است و متقاضی باید بتواند منشا ثروت خود را نشان دهد.
  • مجوز برای خرید ملک مسکونی در بوداپست به ارزش حداقل ۱۵۵,۰۰۰ یورو دریافت شود که باید شامل حداقل ۶ مترمربع (اتاق خواب و سالن نشیمن) به ازای هر نفر باشد. 
  • ثابت شود که متقاضی اصلی امکان و شرایط خرید ملک در مجارستان را دارد. 
  • خرید خانه باید حداکثر ۹۰ روز پس از دریافت آیدی کارت مجارستانی انجام شود. 

۲ – ۲ آیا محدودیتی از نظر نوع تابعیت برای درخواست اقامت مجارستان وجود دارد؟

همه ملیت‌ها و شهروندان آنها می‌توانند برای برنامه اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک درخواست دهند و هیچ نوع محدودیت قانونی برای این کار وجود ندارد. با این حال، ممکن است بعضی از ملیت‌ها نیاز داشته باشند که مدارک بیشتری ارائه دهند. شرکت کنکاش می‌تواند لیست مدارک مورد نیاز شهروندان ایرانی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. 

۲ – ۳ آیا محدودیتی از نظر سابقه کار، تحصیلات، رنج سنی و میزان دارائی خالص برای درخواست اقامت مجارستان برای متقاضی اصلی وجود دارد؟

متقاضی اصلی باید بالای ۱۸ سال باشد که بتواند برای اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری درخواست دهد. علاوه بر این، متقاضی اصلی باید نشان دهد که امکان پرداخت حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری و تمکن مالی را دارد. هیچ الزام خاص دیگری در مورد تجربه کاری یا تحصیلات وجود ندارد. 

۲ – ۴ چه گزینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در مجارستان و اخذ اقامت این کشور وجود دارد؟

تنها سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات این امکان را به شهروندان کشورهای ثالث می‌دهد که اقامت مجارستان را به‌دست آورند. با این حال، ملک خریداری شده باید شرایط مشخصی داشته باشد که مورد قبول واقع شود. ملک باید مسکونی و قابل سکونت باشد و حداقل ۶ متر مربع برای هر نفر در محدوده اتاق نشیمن و اتاق خواب در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، بخش‌های آشپزخانه، راه رو و سرویس بهداشتی در این اندازه‌گیری محاسبه نمی‌شوند. 

۲ – ۵ آیا سرمایه‌گذار باید منشا قانونی دارایی‌های خود را نشان دهد؟

هیچ الزامی برای نشان دادن و اثبات قانونی منشا مالی سرمایه‌گذاری وجود ندارد. با این حال، شرکت کنکاش اطلاعات مورد نیاز درباره دارایی‌های خالص متقاضی را جمع‌آوری می‌کند که در طول فرآیند درخواست مشکلی برای متقاضی پیش نیاید. 

۲ ـ ۶ آیا متقاضی پس از رد شدن در اخذ ویزای شنگن نوع C می‌تواند برای اقامت مجارستان درخواست دهد؟

بله، اگر درخواست ویزای شنگن نوع C متقاضی رد شده باشد، هیچ مشکلی در درخواست او برای دریافت اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری وجود ندارد و به هیچ‌وجه رد شدن در ویزای شنگن به این معنی نیست که درخواست اقامت مجارستان هم رد خواهد شد.

۲ ـ ۷ آیا این برنامه محدودیت خاصی دارد؟ آیا محدودیت زمانی برای درخواست اقامت مجارستان وجود دارد؟

طبق جدیدترین تغییراتی که در این برنامه ایجاد شده است، هیچ محدودیتی برای درخواست اقامت مجارستان وجود ندارد. 

بخش سوم: مدارک و فرم‌های مورد نیاز 

در این بخش به سوالات مربوط به مدارک و فرم‌های مورد نیاز برای اخذ اقامت مجارستان پاسخ داده می‌شود. 

۳ ـ ۱ مدارک مورد نیاز برای درخواست اخذ اقامت مجارستان چیست؟

توافق‌نامه‌ها، فرم‌ها و اسنادی وجود دارند که متقاضیان باید ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوران شرکت کنکاش کمک بگیرید. 

۳ ـ ۲ آیا شرکت کنکاش در تهیه اسناد و مدارک به متقاضی کمک می‌کند؟

ما در شرکت کنکاش تیمی از افراد متخصص داریم که به تمام مراحل اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک احاطه کامل دارند. کارشناسان ما در تمام طول آماده کردن مدارک پرونده و درخواست اقامت همراه شما هستند و شما از پشتیبانی کامل تیم ما برخوردار هستید.

۳ ـ ۳ مدارک متقاضی باید به چه زبانی باشد؟

همه مدارک و فرم‌های متقاضی باید به صورت رسمی به انگلیسی ترجمه شود که دستورالعمل‌های مربوطه توسط تیم کنکاش به شما گفته می‌شود.  

۳ ـ ۴ آیا روشی برای جایگزین کردن اسناد مفقود شده وجود دارد؟

جواب این سوال بستگی به نوع سند مربوطه دارد. روش‌های مختلفی برای جایگزینی وجود دارد که متقاضی باید اطلاعات دقیق‌تر را از مشاوران تیم کنکاش بپرسد. 

۳ ـ ۵ آیا برای درخواست اقامت مجارستان نیاز به آزمایش پزشکی است؟

خیر، هیچ نوع آزمایش پزشکی برای متقاضی اصلی و افراد تحت تکفل نیاز نیست. فقط متقاضیان باید بیمه درمانی معتبر ارائه دهند. 

بخش چهارم: زمان پردازش پرونده و اخذ اقامت 

در این بخش سوالات مربوط به مدت زمان پردازش هر پرونده و اخذ اقامت مجارستان پاسخ داده می‌شود. 

۴ ـ ۱ مدت زمان اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک چقدر است؟

اخذ اقامت مجارستان یک فرآیند دو مرحله‌ای است که حدود ۲ ماه طول می‌کشد. اولین مرحله اخذ ویزای طولانی مدت (نوع D) و دومین مرحله کارت اقامت مجارستان است.

۴ ـ ۲ آیا متقاضی اصلی و اعضای خانواده متقاضی اصلی می‌توانند در صورت داشتن ویزای شنگن به مجارستان سفر کنند و از آنجا برای اقامت اقدام کنند؟

بله آنها می‌توانند از مجارستان کارهای خود را با همکاری شرکت کنکاش پیگیری کنند و مشکلی از این نظر وجود ندارد. 

۴ ـ ۳ متقاضی چند بار باید در طول درخواست اقامت و تمدید اقامت به مجارستان سفر کند؟

شرکت کنکاش پیشنهاد می‌کند که متقاضیان حداقل یک بار در طول مسیر اخذ اقامت مجارستان به این کشور سفر کنند. این کار نه تنها برای پرونده آنها نیاز است، بلکه آنها فرصت این را پیدا می‌کنند که با فرهنگ و تاریخ این کشور بیشتر آشنا شوند. 

مطالب مرتبط  مهاجرت به آلمان : خرید ملک ٢٠٢۴

۴ ـ ۴ آیا متقاضی برای سفر به مجارستان به بیمه مسافرتی نیاز دارد؟

ممکن است برای درخواست ویزا از شما بیمه مسافرتی معتبر درخواست شود.

۴ ـ ۵ دلایل رد شدن درخواست ویزای نوع D چیست؟

زمانی که متقاضی در طول مصاحبه نشان ندهد که در ۵ سال آینده قصد ورود به مجارستان را دارد، این مسئله مشکل‌ساز می‌شود. در این صورت، مامور دیپلماتیک مجارستان به شرکت کنکاش خبر می‌دهد که متقاضی در این وضعیت است. در این شرایط، شرکت کنکاش این توانایی را دارد که پرونده را قبل از رد شدن پس بگیرد.

بخش پنجم: خانواده و افراد وابسته

در این بخش به سوالات مربوط به افراد وابسته متقاضی اصلی و افراد تحت تکفل پاسخ داده می‌شود. 

۵ ـ ۱ تعریف افراد وابسته در برنامه مجارستان چیست؟

افراد وابسته در برنامه مجارستان شامل موارد زیر می‌شود: 

  • همسر متقاضی اصلی که با او ازدواج کرده است یا در مواردی شریک زندگی متقاضی اصلی که بدون ازدواج قانونی در کنار هم زندگی می‌کنند. در این شرایط ممکن است اسناد بیشتری برای اثبات این موضوع از متقاضی درخواست شود. 
  • فرزندان زیر ۱۸ سال یا ناتوان متقاضی اصلی و همسر متقاضی اصلی.
  • فرزندان بالای ۱۸ سال متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که مجرد هستند، در حال تحصیل تمام وقت هستند یا وابستگی مالی دارند. 
  • والدین تحت تکفل متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی.

۵ ـ ۲ آیا متقاضی اصلی می‌تواند به نمایندگی از اعضای خانواده درخواست اجازه اقامت مجارستان بدهد؟ 

هر متقاضی باید شخصا در روز سابمیت مدارک حضور داشته باشد. فقط کودکان زیر ۶ سال نیاز به حضور ندارند که باید تمام مدارک مورد نیاز کودک توسط والدین سابمیت شود. 

۵ ـ ۳ آیا همه اعضای خانواده باید با هم درخواست اقامت مجارستان را ثبت کنند؟

شرکت کنکاش به متقاضیان پیشنهاد می‌کند که همزمان درخواست خود را ثبت کنند. البته اجباری برای این کار وجود ندارد. 

۵ ـ ۴ آیا مدت زمان ازدواج برای مشمول شدن همسر متقاضی اصلی نیاز است؟

خیر، هیچ الزام قانونی برای مدت زمان ازدواج وجود ندارد. 

۵ ـ ۵ آیا متقاضی اصلی می‌توانند برای چند همسر درخواست اقامت دهد؟

خیر، فقط یک همسر از نظر قانونی مجاز به درخواست است.

۵ ـ ۶ در صورت طلاق متقاضی اصلی در بین انجام فرایند، چه اتفاقی برای درخواست همسر متقاضی اصلی پیش می‌آید؟

همسر متقاضی اصلی حق تمدید اقامت خود را از دست می‌دهد.

۵ ـ ۷ اگر متقاضی اصلی پس از دریافت اجازه اقامت ازدواج کند یا صاحب فرزند شود، آیا اعضای جدید خانواده می‌توانند برای اقامت مجارستان درخواست دهند؟ 

بله، اگر آنها درخواست خود را ارسال کنند و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند، می‌توانند اقامت مجارستان را دریافت کنند.

 ۵ ـ ۸ اگر یکی از افراد تحت تکفل فرزند خوانده باشد، چه مدارکی را باید ارائه دهد؟

مدارک قانونی مربوط به فرزندخواندگی باید ارائه شود. 

۵ ـ ۹ آیا خواهر و برادر متقاضی اصلی و همسر متقاضی اصلی شامل این برنامه می‌شوند؟

خیر، خواهر و برادر به عنوان افراد وابسته پذیرفته نمی‌شوند. 

۵ ـ ۱۰ چگونه والدین می‌توانند اثبات کنند که تحت حمایت مالی متقاضی اصلی و همسر متقاضی اصلی هستند؟

ارائه اظهارنامه حمایتی و ارائه شناسنامه کافی است. 

۵ ـ ۱۱ آیا فرزند تحت تکفل که به ۱۸ سالگی برسد و از نظر مالی مستقل شود و در حال تحصیل نباشد، امکان تمدید اقامت مجارستان را دارد؟

خیر، در این صورت فرد باید به عنوان متقاضی اصلی درخواست اقامت مجارستان بدهد یا وضعیت خود را تغییر دهد. به عنوان مثال، فرد می‌تواند به تحصیل در یکی از آموزشگاه‌های عالی مورد تایید مشغول شود. 

۵ ـ ۱۲ آیا فرزند تحت تکفل بعد از ازدواج می‌تواند اجازه اقامت خود را تمدید کند و همسر یا فرزندان را به این برنامه اضافه کند؟

در چنین مواردی امکان تمدید اجازه اقامت وجود ندارد. فرزند می‌تواند یک درخواست جدید به عنوان متقاضی اصلی ثبت کند که برای همسر و فرزندان نیز درخواست اقامت بدهد. 

بخش ششم: هزینه‌ها و شرایط سرمایه‌گذاری

در این بخش به سوالات مربوط به هزینه‌ها و شرایط سرمایه‌گذاری پاسخ داده می‌شود.

۶ ـ ۱ مبلغی که به شرکت کنکاش پرداخت می‌کنیم چه چیزهایی را پوشش می‌دهد؟

هزینه‌های ثبت درخواست و ثبت آدرس به عهده شرکت کنکاش است، اما بقیه هزینه‌های دیگر مانند خرید یا ثبت ملک را شامل نمی‌شود. 

علاوه بر این، تمدید اقامت اختیاری است و مشمول هزینه‌های اضافی می‌شود. 

۶ ـ ۲ چه زمانی باید هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کرد؟

هزینه اپلیکیشن فی و پردازش پرونده و همچنین مشاوره شرکت کنکاش در ابتدای کار پرداخت می‌شود، هزینه درخواست ویزا در زمان دریافت ویزا در نمایندگی دیپلماتیک مجارستان پرداخت می‌شود و نیازی نیست که از اول پرداخت کنید. 

۶ ـ ۳ هزینه سرمایه‌گذاری یا خرید ملک مسکونی را چه زمانی باید پرداخت کرد؟

معمولا مبلغ سرمایه‌گذاری در دو مرحله پرداخت می‌شود. ۱۰ درصد از مبلغ در همان اول کار پرداخت می‌شود و مابقی هزینه در ادامه پرداخت می‌شود. هزینه‌های قانونی مربوط به خرید خانه باید قبل از ارسال درخواست برای تایید خرید ملک به وکیل پرداخت شود. نکته مهم دیگر درباره مدت زمان خرید ملک است. ملک باید حداکثر ۹۰ روز پس از صدور مجوز اقامت مجارستان خریداری شود. 

۶ ـ ۴ مدت زمان حفظ سرمایه‌گذاری در مجارستان چقدر است؟ آیا سود به آن تعلق می‌گیرد؟

حفظ سرمایه‌گذاری تا زمانی که متقاضی اصلی بخواهد اقامت مجارستان را داشته باشد، ادامه دارد. اگر متقاضی اصلی تصمیم بگیرد که ملک مسکونی خود را بفروشد، اقامت مجارستان او باطل می‌شود، مگر اینکه بخواهد ملک دیگری را جایگزین کند. علاوه بر این، اجازه اجاره ملک خریداری شده وجود ندارد و تنها متقاضی و اعضای خانواده او حق زندگی در این ملک را دارند. 

مطالب مرتبط  مهاجرت به مجارستان : سرمایه گذاری

۶ ـ ۵ اگر پرونده رد شود، هزینه‌های بررسی پرونده و شرکت کنکاش چه می‌شود؟

هزینه‌های مشاوره شرکت کنکاش و هزینه‌های بررسی پرونده در صورت رد شدن آن غیر قابل استرداد است. 

۶ ـ ۶ آیا برنامه اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار مشترک را می‌پذیرد؟ آیا متقاضی اصلی می‌تواند به همراه همسر سرمایه‌گذاری را انجام دهد؟ 

خیر، سرمایه‌گذاری باید به نام متقاضی اصلی باشد. 

۶ ـ ۷ آیا سرمایه‌گذاری در مجارستان ریسک دارد؟

همه سرمایه‌گذاری‌ها با کمی ریسک همراه هستند، اما ما در شرکت کنکاش تلاش کرده‌ایم که برنامه‌ای را به شما پیشنهاد دهیم که ریسک سرمایه‌گذاری بسیار کمی داشته باشد. 

۶ ـ ۸ سرمایه‌گذاری با چه ارزی انجام می‌شود؟

تمام پرداخت‌های این برنامه با ارز یورو انجام می‌شود. 

۶ ـ ۹ مبلغ سرمایه‌گذاری یا هزینه خرید ملک به چه حسابی واریز می‌شود؟

معمولا مبلغ خرید خانه مسکونی به حساب فروشنده ملک واریز می‌شود. 

۶ ـ ۱۰ مبلغ سرمایه‌گذاری باید از چه حسابی دریافت شود؟ 

سرمایه‌گذاری باید به نام متقاضی اصلی باشد؛ بنابراین، مبلغ سرمایه‌گذاری باید از شماره حساب متقاضی اصلی یا شماره حساب مشترک با همسر متقاضی اصلی پرداخت شود. 

۶ ـ ۱۱ آیا سرمایه‌گذار در انتخاب ملک آزاد است؟

سرمایه‌گذار در انتخاب ملک آزاد است و حتما نباید ملک مشخصی را از شرکت کنکاش خریداری کند. با این حال، ملک خریداری شده باید با تمام قوانین همخوانی داشته باشد. 

۶ ـ ۱۲ آیا سرمایه‌گذاری می‌تواند در چند ملک سرمایه‌گذاری کند؟

بله، اگر ملک مسکونی قابل سکونت باشد و بتواند کل هزینه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری را پوشش دهد. 

۶ ـ ۱۳ آیا متقاضی اصلی می‌تواند ملکی بیشتر از هزینه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری خریداری کند؟ 

هیچ مشکلی برای خرید ملکی بیشتر از هزینه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. 

۶ ـ ۱۴ آیا متقاضی اصلی می‌تواند ملک مسکونی خریداری شده را اجاره دهد؟ 

اجاره ملک به هیچ وجه قانونی نیست و فقط متقاضی اصلی و اعضای خانواده او می‌توانند در آن زندگی کنند. 

بخش هفتم: مجوز اقامت

در این بخش به سوالات مربوط به مجوز اقامت مجارستان پاسخ می‌دهیم. 

۷ ـ ۱ شرایط حفظ اقامت مجارستان چیست؟

متقاضیان باید در تمام طول اقامت ملک خریداری شده را در اختیار داشته باشند و آن را نفروشند یا اجاره ندهند. 

۷ ـ ۲ آیا شرکت کنکاش می‌تواند به شما برای تمدید اقامت مجارستان کمک کند؟

بله، شرکت کنکاش در تمام طول مسیر همراه شما خواهد بود و برای تمدید اقامت با هزینه‌های مناسبت‌تر به شما کمک می‌کند.

۷ ـ ۳ آیا هزینه‌ سالانه برای حفظ مجوز اقامت وجود دارد؟

هزینه زندگی در مجارستان، هزینه شهرداری و پرداخت مالیات برای داشتن ملک مسکونی در مجارستان از هزینه‌های سالانه شما در مجارستان هستند. 

۷ ـ ۴ اعتبار مجوز اقامت مجارستان چه قدر است؟

مجوز اقامت مجارستان برای متقاضی اصلی 5 سال و برای افراد وابسته یا تحت تکفل متقاضی اصلی ۳ سال معتبر است. 

۷ ـ ۵ چگونه می‌توان مجوز اقامت مجارستان را تمدید کرد؟

متقاضی اصلی باید صورت حساب بانکی ۶ ماه گذشته خود را نشان دهد. اثبات تمکن مالی برای متقاضی اصلی حداقل۲۷,۰۰۰ یورو و برای افراد وابسته حداقل ۱۶,۰۰۰ یورو است. سند ملک خریداری شده در بوداپست نیز باید ارائه شود. 

۷ ـ ۶ آیا پس از دریافت مجوز اقامت باید حتما در مجارستان زندگی کرد؟

متقاضیان هیچ اجباری برای زندگی موقت و دائم مجارستان ندارند. 

۷ ـ ۷ آیا اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک برای سفر بدون ویزا به منطقه شنگن مناسب است؟

مجارستان بخشی از منطقه شنگن است و ساکنان آن می‌توانند بدون ویزا به همه کشورهای منطقه شنگن سفر کنند. آنها می‌توانند در هر ۱۸۰ روز سال، ۹۰ روز را در حوزه شنگن بمانند.

بخش هشتم: شهروندی 

در این بخش به سوال‌ مربوط به امکان اخذ شهروندی مجارستان بعد از خرید ملک و اخذ اقامت مجارستان پاسخ می‌‌دهیم. 

۸ ـ ۱ آیا اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک منجر به تابعیت می‌شود؟

فعلا این امکان در قانون اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری وجود ندارد. 

بخش نهم: مالیات

در این بخش به سوال مربوط به مالیات در کشور مجارستان پاسخ می‌دهیم. 

۹ ـ ۱ آیا متقاضی اصلی باید برای مجوز اقامت در مجارستان مالیات دهد؟ 

متقاضی اصلی فقط باید مالیات ملک خریداری شده را پرداخت کند. 

بخش دهم: سیستم آموزشی

در این بخش به سوالات مربوط به سیستم آموزشی مجارستان پاسخ می‌دهیم. 

۱۰ ـ ۱ آیا تحصیل در مجارستان رایگان است؟

مدارس دولتی در مجارستان رایگان هستند، اما مدارس خصوصی و بین‌المللی هزینه‌ای برای آموزش دریافت می‌کنند. 

۱۰ ـ ۲ زبان تحصیل در مجارستان چیست؟

زبان اصلی مدارس مجارستانی است، اما مدارسی برای تحصیل به زبان‌های دیگر وجود دارد. 

۱۰ ـ ۳ آیا با دریافت اقامت مجارستان می‌توانید در کشورهای دیگر اروپایی تحصیل کنید؟

شهروندان کشورهای ثالث فقط با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانند در یکی از کشورهای اروپایی تحصیل کنند. در این صورت نیز مجوز اقامت آنها در مجارستان باطل می‌شود.

بخش یازدهم: سیستم درمانی مجارستان

در این بخش به سوالات مربوط به سیستم درمانی و شرایط آن در مجارستان پاسخ می‌دهیم. 

۱۱ ـ ۱ آیا سیستم درمانی در مجارستان رایگان است؟

افرادی که با خرید ملک موفق به دریافت اقامت مجارستان می‌شوند، نمی‌توانند از سیستم درمانی رایگان استفاده کنند. 

۱۱ ـ ۲ میانگین هزینه بیمه درمانی در مجارستان چقدر است؟

امکان امضای قراردارد با بیمه درمانی برای دارندگان اقامت مجارستان وجود دارد. هزینه بیمه متفاوت است و از ۴۳۰ یورو شروع می‌شود. 

کلام آخر

در این مقاله درباره مزایا و شرایط اقامت مجارستان صحبت کردیم و از هزینه‌های این برنامه اطلاع پیدا کردید. اگر بعد از درخواست شما نیز تغییراتی در این برنامه ایجاد شود، شامل فرایند پذیرش شما نمی‌شود و پرونده‌های بعدی را در برمی‌گیرد. پس پیشنهاد ما این است که قبل از اینکه متقاضیان بیشتری از این برنامه با خبر شوند و قوانین سختگیرانه‌‌تری برای آن اتخاذ شود، زودتر درخواست اخذ اقامت خود را ثبت کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود از مشاوره رایگان ما در تیم کنکاش استفاده کنید و سوال‌های خود را از ما بپرسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights