مهاجرت کادر درمان به اتریش 2024

اغلب پزشکان، پرستان و در یک کلام کادر درمان، به دلیل شرایط کاری بهتر، دستمزد بالاتر و امکانات تخصصی بیشتر، تمایل زیادی به مهاجرت به کشورهای اروپایی به خصوص اتریش دارند. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت کادر درمان به اتریش، درآمد، نحوه معادل‌سازی مدارک و دست یافتن به اقامت این کشور پرداخته‌ایم.

وضعیت و شرایط مهاجرت کادر درمان به اتریش

اتریش به دلیل داشتن نظام پزشکی پیشرفته و دارا بودن سیستم بهداشت و درمان عمومی قوی، فرصت‌های فراوانی را برای مهاجرت کادر درمان فراهم آورده است. چرا که این کشور هر ساله به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به بیماران کادر درمانی بسیاری را از نقاط مختلف جهان استخدام می‌کند. حقوق مناسب، سوابق کاری عالی و مواردی از این قبیل متقاضیان را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می‌کند. علاوه بر این مهاجرت کادر درمان به اتریش، به متقضیان این اجازه را می‌دهد که پس از چند سال کار در مراکز درمانی این کشور بتوانند مراحل اخذ ویزای دائم را طی کنند.

همچنین، اتریش یک سیستم بازنشستگی قوی دارد که بر خلاف برخی از کشورهای دیگر، کادر درمان را ترغیب می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری در کشور بمانند و خدمات درمانی ارائه دهند. این میزان از ثبات و امنیت مالی می‌تواند برای متقضیان به مهاجرت، جذاب باشد.

اولین موضوع مهم در مهاجرت کادر درمانی به اتریش داشتن مدرک زبان آلمانی است. برای کار در حوزه درمان و ارتباط با بیماران و همکاران، مسلط بودن به زبان آلمانی ضروری است. لازم به ذکر است این مدرک بسته به حوزه هر فرد ممکن است متفاوت باشد. برای مثال سطح زبان مورد نیاز برای تخصص پزشکی در اتریش C1 و برای کار پرستاری B2 است.

در اتریش روند مهاجرت برای کادر درمان بسیار نظام‌مند و رسمی است. پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان برای کار در اتریش باید مدارک مورد نیاز را آماده، معادل سازی و به سازمان‌های دولتی مرتبط ارسال کنند تا مورد بررسی و تایید قرار بگیرند. باتوجه به اینکه ممکن است این فرایند زمانبر باشد، پیشنهاد می‌شود که افراد برنامه ریزی و پیش‌بینی صحیحی داشته باشند.

در ادامه، به مسائل مربوط به مالیات، بیمه سلامت و سایر مسائل حقوقی مرتبط با مهاجرت پزشکان به اتریش توجه خواهیم داشت.

روند مهاجرت کادر درمان به اتریش چگونه است؟

به طور کلی، این روند مهاجرت کادر درمان به اتریش را می توان به چهار مرحله عمده و اصلی تقسیم کرد؛ تهیه مدارک، معادل‌سازی مدرک در اتریش، دریافت ویزای کار و اقامت و سپس کسب کار و زندگی مستقر در اتریش.

مطالب مرتبط  مهاجرت به اتریش : ویزای جاب سیکر اتریش ٢٠٢۴ (+ لیست مشاغل مورد نیاز 2024 )

مرحله اول، تهیه مدارک مورد نیاز است. این مدارک عموماً شامل رزومه، مدرک تحصیلی، گواهی‌های کارآموزی و کارپردازی و هرگونه مدرک یا گواهی دیگری است که می‌تواند تجربیات و مهارت‌های فرد را به خوبی نشان دهد.

مرحله دوم، معادل‌سازی مدرک است. با توجه به این که سیستم آموزشی و مدیریت درمان اتریش متفاوت از سایر کشورها است، هرکدام از مدارک باید در اتریش معادل‌سازی شوند. پس از بررسی مدارک معین می‌شود که آیا فرد نیازی به گذراندن دوره‌های بیش‌تری جهت آموزش یا مهارت دارد یا خیر.

پس از اینکه معادل‌سازی انجام شد، مرحله سوم یعنی دریافت ویزای کار و اقامت آغاز می‌شود. در این مرحله، باید به سفارت یا کنسول‌گری اتریش در کشور خود درخواست ویزای کار و اقامت دهید. این فرایند معمولا شامل مصاحبه‌ها و بررسی‌های مدارک بوده و ممکن است چندین ماه طول بکشد.

سپس پس از کسب ویزا و رسیدن به اتریش، مرحله آخر یعنی کار و تخصص پزشکی در اتریش آغاز می‌شود. در این مرحله، فرد باید به دنبال یک شغل در حوزه درمان بگردد. این کار ممکن است از طریق آگهی‌ها، وب‌سایت‌ها یا بصورت معرفی انجام شود.

نحوه کاریابی مشاغل پزشکی در اتریش

چه بابت تحصیل و چه بابت کار فرصت های زیادی برای کادر درمان در انریش وجود دارد.

یافتن کار پزشکی در اتریش نیازمند بررسی فراوان است. سایت‌‌های کاریابی و آژانس‌های کاریابی معتبر به شما در پیدا کردن تخصص پزشکی در اتریش کمک زیادی خواهند کرد. در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

سایت‌های کاریابی

اولین گام در مسیر مهاجرت پزشکان و کادر درمان به اتریش، استفاده از سایت‌های کاریابی معتبر اتریش است. برخی از این وبسایت‌ها عبارت‌اند از:

  • talscope.at: این سایت یک سایت تخصصی کاریابی در اتریش است که ویژه کارفرماهایی است که به دنبال نیروی کار از دیگر کشورها می‌گردند. به راحتی با استفاده از ابزارهای آن می‌توانید تخصص‌های پزشکی مورد نظر خود را جستجو کنید.
  • StepStone.at: این سایت یکی از بهترین سایت های کاریابی در اتریش است که فرصت‌های شغلی متنوعی را فراهم می‌کند.
  • karriere.at: این سایت یکی از معتبرترین سایت‌های کاریابی پزشکان و کادر درمان در اتریش است.

آژانس‌های کاریابی

در کنار سایت‌ها، آژانس‌های کاریابی نیز می توانند کمک زیادی در یافتن شغل مناسب انجام دهند. آژانس‌ها عموما با شرکت‌های مختلف همکاری دارند و می‌توانند مصاحبه‌های شغلی زیادی را با شرکت‌ها هماهنگ کنند.

مطالب مرتبط  اقامت اتریش - سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت ٢٠٢۴

شبکه سازی

اگر در حوزه پزشکی تخصص دارید، شبکه‌سازی با دیگر متخصصان در همان حوزه می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای شما فراهم کند.

ثبت نام در کالج‌ها و دانشگاه‌ها

برخی از دانشگاه ها و کالج‌های اتریش دارای بخش‌های کاریابی هستند که می‌توانند به شما در یافتن شغل مناسب کمک کنند.

سایت‌های دولتی

برخی از سایت‌های دولتی مانند AMS (Agentur für Arbeit und Soziales) نیز فهرست وسیعی از مشاغل مورد نیاز در اتریش را ارائه می‌دهند.

توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری به اتریش، شما نیاز به اقامت قانونی و مجوز کار دارید که می‌توانید با کمک یک وکیل یا مشاور حقوقی اقدام به دریافت آن کنید.

لیست گرایش‌های حوزه درمان مورد نیاز در کشور اتریش

همانطور که گفته شد به دلیل سیستم درمانی پیشرفته اتریش تخصص‌های پزشکی متنوعی مورد نیاز است. براساس تقاضای بالای این کشور و بازار کار، بهترین گرایش‌ها جهت مهاجرت کادر درمان به اتریش عبارتند از:

پرستاری

کار پرستاری در اتریش بسیار محبوب و پردرآمد است و هرساله تقاضای بالایی برای پرستاران مجرب و ماهر موجود دارد. این موارد شامل پرستاری اورژانس، پرستاری جراحی، پرستاری مراقبت‌های ویژه و مواردی از این قبیل هستند

پزشکی

مهاجرت پزشکان به اتریش، فرصت‌های بسیار خوبی را برای آنها به خصوص متخصصان جراحی، گوش و حلق و بینی، نوزادان، اورولوژی و پوست فراهم می‌کند. تخصص پزشکی در اتریش همواره مورد نیاز است و پزشکان می‌توانند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های شخصی خود مشغول به کار شوند.

دندانپزشکی

حرفه دندانپزشکی دراتریش نیز بسیار مورد تقاضا است. مهاجرت دندانپزشکان به اتریش فرصت کار و فعالیت در مطب‌ها و کلینیک‎های دندانپزشکی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

روانشناسی

یکی دیگر از حوزه‌های مورد تقاصا در اتریش، روانشناسی و مشاوره است. این گروه از افراد می‌توانند علاوه بر کار در کلینیک‌ها و موسسات خضوصی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز مشغول شوند.

فیزیوتراپی و توانبخشی

از آنجایی که بساری از افراد خصوصاً سالمندان به این خدمات احتیاج دارند، فیزیوتراپی و توانبخشی نیز از گرایش‌های پرطرفدار جهت مهاجرت کادر درمان به اتریش است.

 

مدارک مورد نیاز مهاجرت کادر درمان به اتریش

برای مهاجرت کادر درمان به اتریش، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت
  • مدرک تحصیلی (در این زمینه، باید مدرک مورد نظر را معادل‌سازی کنید)
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B2)
  • مدارک مربوط به وضعیت دانشگاه خارجی، دانشگاه علمی کاربردی یا سایر موسسات آموزشی
  • اسناد شامل جزئیات تحصیلات خارجی مانند برنامه درسی، سوابق تحصیلی، دفترچه دانشگاه، گواهی‌های امتحان نهایی، کار آکادمیک و غیره
  • گواهی پایان تحصیل
  • شرح فعالیت کاریابی دراتریش و دیگر کشورها
  • گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی شما توسط ENIC NARIC AUSTRIA
  • رزومه شخصی
  • شواهد مبنی بر ضرورت نوستریفیکیشن برای انجام حرفه متقاضی یا برای ادامه تحصیل در اتریش
مطالب مرتبط  اتریش

نحوه معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش

معادل سازی مدرک پزشکی برای بسیاری از کشورهای دنیا امری ضروری است. دلیل این امر این است که کشور مقصد باید در خصوص مهارت‌ها و تخصص پزشک اطمینان لازم را کسب کند.

برای معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش مدرک دانشگاهی شما باید به رسمیت شناخته شود. مراجع رسمی به‌عنوان مثال انجمن پزشکی، مهارت‌های لازم تخصصی و زبان آلمانی شما را بررسی می‌کنند.

پس از تایید مدارک متقاضیان ملزم به شرکت در آزمون‌های تکمیلی هستند. این آزمون‌ها تایید می‌کند که شما دارای دانش و مهارت‌های کافی برای تخصص پزشکی در اتریش هستید یا خیر.

بطور کلی اعتبارسنجی مدارک پزشکی در اتریش ممکن است زمان‌بر و دارای چالش‌های متعددی باشد. با این حال، با تمرکز و تعهد، شما می‌توانید به هدف خود دست یابید. به علاوه، مشاوران متخصص در این زمینه قادر به راهنمایی شما در طول این مسیر خواهند بود.

درآمد تخصص‌های پزشکی در اتریش

درآمد مناسب تخصص پزشکی در اتریش یکی از دلایل مهاجرت پزشکان به این کشور است. این درآمد بستگی زیادی به زمینه تخصص، سطح تجربه و محل کار دارد.

به طور کلی، درآمد متوسط یک پزشک عمومی در اتریش حدود 7,000  تا 9,000 یورو و درآمد یک پزشک متخصص حدود 8,000  تا 12,000 یورو در ماه است. با این حال، میزان درآمد بسته به تخصص پزشک دارد به مرور زمان و با افزایش تجربه می‌تواند افزایش یابد.

دندانپزشکان نیز در اتریش درآمد بسیار خوبی دارند و متوسط درآمدهای آنها نیز بین 70,000 تا 110,000 یورو در سال است.

توجه داشته باشید که اطلاعات درج شده در این مطلب ممکن است برای هر فرد متغیر باشد و بسته به سیاست‌های جدید دولت اتریش و تغییرات در قوانین و مقررات به‌روز رسانی شود. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر، با یک مشاور مهاجرتی مطمئن تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. رزرو وقت مشاوره رایگان
Verified by MonsterInsights